Miljøbeskyttelse

IMO BWM-konventionen og USCG Final Rule er blevet indsat for at beskytte marin biodiversitet mod invasive arter takket være regler for ballastvandsforvaltning. Alfa Laval tilbyder et typegodkendt system til behandling af ballastvand (BWTS) med en portefølje af servicetilbud, der understøtter overholdelse. Uden brug af giftige kemikalier tilbyder UV-behandlingsteknologien bag Alfa Laval PureBallast 3 overlegen behandling af ballastvand i alle slags farvande.

Ballast water treatment

Totalløsninger inden for ballastvandbehandling

  • Typegodkendt for overholdelse af IMO-konventionen om håndtering af ballastvand og USCG's afsluttende bestemmelser om udledning af ballastvand
  • Overlegen ballastvandbehandling til alle slags fartøjer, der opererer i alle slags farvande
  • Kemikaliefri UV-behandling
  • Veludviklede servicetilbud for at sikre konstant overholdelse

Erfaring med ballastvandhåndtering

Overholdelse betyder opfyldelse af et krav eller et sæt regler – i dette tilfælde de regler, der regulerer ballastvandshåndtering (BWM). Hovedstrategien for ballastvandshåndtering er ballastvandbehandling (BWT), som neutraliserer organismer i vandet. Alfa Laval PureBallast var den første løsning, der blev revideret som G8-klar (BWMS-koden), og tilbyder totalløsninger inden for behandling af ballastvand, som bygger på grundig viden, omfattende ressourcer, stærke partnerskaber og veludviklede supportservices for overholdelse.

Hvis du vil vide, hvad der er nødvendigt for at overholde ballastvand, så læs vejledningen om, hvad reglerne er, og hvordan de fungerer.

Læs guiden

 

UV eller EC? Derfor er dit valg af teknologi til håndtering af ballastvand vigtigt

Beslutninger i ballastvandshåndtering bør ikke træffes som standard, især når det kommer til dit valg af teknologi: UV eller elektroklorering (EC). Ved at stille de rigtige spørgsmål kan du sænke meget – fra dine omkostninger og risici til dine driftsbegrænsninger. Find ud af, hvorfor UV-behandling med Alfa Laval PureBallast 3 er det smarteste valg til ballastvandhåndtering, selv på fartøjer, hvor EC er nutidens norm.

UV-or-EC-Resized

Biologisk idriftsættelsestest

Fra 1. juni 2022 er biologisk idriftsættelsestest påkrævet efter installation af et system til håndtering af ballastvand. For at vise, at hele installationen fungerer, som den skal, skal et uafhængigt laboratorium tage og analysere vandprøver som en del af idriftsættelsesundersøgelsen. Du som reder er ansvarlig, men vi kan hjælpe dig med at sikre, at alt går godt. Lær, hvordan du får succes med biologisk idriftsættelsestest, og lad os støtte dig, når du tester Alfa Laval PureBallast 3-installationer.

PB Product page

Løs dine udfordringer med system til håndtering af ballastvand

Hvis virkeligheden med ballastvandshåndtering ikke har levet op til dine forventninger, er du ikke alene. Andre har købt eller anskaffet ballastvandsstyringssystemer (BWMS) i god tro, blot for at opdage, at de ikke overholder efter hensigten – eller ikke understøttes efter behov. Risiker ikke manglende overholdelse og store bøder for et dårligt fungerende BWMS. Udskiftning af dit eksisterende system kan være en mere omkostningseffektiv løsning i det lange løb. Efter at have erstattet over 200 systemer fra over 20 forskellige producenter, har Alfa Laval den ekspertise, du kan stole på for at sikre overholdelse.

PB Replacement 640x360
.

Get our white paper on challenging water quality-v5.jpg

Få vores hvidbog om udfordrende vandkvalitet (CWQ)

Ny midlertidig vejledning fra MEPC definerer dine muligheder og ansvar, når du håndterer ballastvand under CWQ-forhold. Vores hvidbog forklarer, hvad der gælder, herunder:

  • Hvad udfordrende vandkvalitet er – og ikke er
  • Hvordan CWQ-parametre adskiller sig fra systemdesignbegrænsninger
  • Hvornår dit BWMS kan omgås – og hvornår det ikke kan
  • Derfor er bypassing ikke den enkle løsning

Download whitepaper

Referencer

Læs succeshistorier om nogle af de mange PureBallast-systemer, vi har leveret indtil videre.

BWT-references-640
.

Lovgivning om behandling af ballastvand

Lovgivning om ballastvandbehandling

Hvilke regler gælder?

Reglerne forklarer, hvornår, hvor og hvordan ballastvandbehandling skal finde sted. Der er to sæt, der skal fokuseres på, afhængigt af hvor dit fartøj sejler:

IMO Ballast Water Management Convention

Dette er den globale lovgivning, der sætter reglerne for behandling af ballastvand i omkring 95 % af verdens havne. [Dens fulde navn er den internationale konvention om kontrol og håndtering af skibes ballastvand og sedimenter] Desuden trådte de IMO-reviderede G8-retningslinjer (BMWS-koden) for typegodkendelse af systemer til behandling af ballastvand i kraft den 28. oktober 2020.

Den amerikanske kystvagts afsluttende bestemmelser om udledning af ballastvand

Kendt mere simpelt som USCG Final Rule, er dette den ballastvandsbehandlingslovgivning, der gælder ved sejlads i USAs farvande. Dens krav ligner – men er lidt forskellige fra – dem i IMO BWM-konventionen. Visse specifikke regler kan være gældende i bestemte regioner eller havne, men bestemmelserne ovenfor er vejledende for næsten alle beslutninger om behandling af ballastvand.

Vesselbanner Lets talk 1920x480