PureBallast 3

Alfa Laval PureBallast 3 er den tredje generation af den førende teknologi til behandling af ballastvand – og den første løsning, der skal revideres til at være G8-klar. Det giver uovertruffen ydelse i alle farvande: ferskvand, brakvand og havvand. Til dato er der solgt mere end 3.200 PureBallast-systemer, inklusive hundredvis som er blevet eftermonteret.

 PureBallast 3.1压载水处理装置-Ballast water system

Rent ballastvand og global rækkevidde

  • Fuldt flow selv i 42 % UV-transmittans
  • Energieffektiv ydelse
  • Den amerikanske kystvagt, IMO og AMS type er godkendt og revideret til at være G8-klar
  • Ex-systemer og kompakte systemer til mindre skibe
  • Enkel, kemikaliefri drift med fuld automatisering
Det er godt at vide, at din ballastvandkvalitet giver dit fartøj fri bevægelse over hele kloden. Og at have ro i sindet ved at vide, at hjælp er lige ved hånden, uanset hvor du, via vores partnere rundt om i verden. Vi tilbyder dig store produktionsressourcer, et omfattende servicetilbud, velassorterede leverandører over hele verden og rent ballastvand efter de højeste standarder.

IMO revised G8 – the clock is ticking

From 28 October 2020, more stringent IMO rules will apply for type approving ballast water treatment systems. In short, the vast majority of ports will be off limits to any system installed without meeting them. Get the facts and learn why Alfa Laval PureBallast 3 is ready.

IMO revised G8 vignette640x360

Boosterpumpeløsning til PureBallast 3 Ex

De tekniske teams til Alfa Lavals ballastvandløsninger og Framo-pumpesystemer har udviklet en løsning til at tilvejebringe yderligere et pumpehoved, når PureBallast 3 Ex installeres i et dækshus. Ved at sikre, at PureBallast 3 Ex-systemet kan håndtere sine egne trykbehov, fjerner den valgfri boosterpumpeenhed (BPU) behovet for ændringer i det eksisterende ballastpumpesystem og bevarer derved optimeringen og fartøjets fragtbelastning.

Alfa Laval PureBallast 3 i detaljer

Alfa Laval PureBallast 3 er effektivt til alle aspekter af behandling af ballastvand, fra biologisk desinfektion til miljøbeskyttelse og strømstyring. Dens inline-konstruktion og fleksible design passer til næsten alle fartøjer. Enkle systemer håndterer ballastvandstrømme på 32-3000 m3/t, mens flere systemer kan bruges til endnu større kapaciteter.

 

Ren tillid – i alle farvande

Alfa Laval PureBallast 3 er den tredje generation af den førende teknologi til behandling af ballastvand – og den første løsning, der skal revideres til at være G8-klar. Til dato er der solgt mere end 1900 PureBallast-systemer, inklusive hundredvis som er blevet eftermonteret. Alfa Laval PureBallast 3 understøttes af en velforberedt leverandør. Store produktionsressourcer, stærke partnerskaber og et veludviklet serviceudbud gør Alfa Laval til det sikre valg inden for behandling af ballastvand.

BWTherobanner 640x360
.

Systemoversigt

Behandlingsteknologi

Alfa Laval PureBallast 3 bruger en forbedret form for UV-behandling, der er udviklet i samarbejde med Wallenius Water. Det fungerer uden tilsætning af salt eller kemikalier, selv når der arbejdes i ferskvand.

Biologisk desinfektion

Biologisk desinfektion, som er den vigtigste behandlingsproces, foretages i en forbedret UV-reaktor. Reaktoren har en flowoptimeret opbygning, der sikrer høj turbulens og koncentration af ​​UV-dosis.

Reaktorens UV-lamper til mellemtryk anvender specialdesignede lamperør af syntetisk kvarts. Disse unikke lamperør understøtter transmission af et bredere bølgelængdespektrum og giver mere UV-lys under desinfektionsprocessen. Kombineret med reaktorens indvendige design sikrer dette en optimal dosering af UV-lys og et lavt energiforbrug.

Filtrering

Som støtte til reaktoren anvendes et filtreringstrin, hvor eventuelle større organismer og partikler fjernes forud for den biologiske desinfektion. Dette forbedrer kvaliteten af ​​det vand, der skal behandles, især når der arbejdes ved uklart kystvand og ferskvand.

I kombination med reaktoren muliggør det effektive kurvfilterdesign fuldstrømsbehandling af ferskvand, brakvand og havvand med UV-transmittans helt ned til 42 %.

PureBallast-treatment-technology-624.jpg


Systemtilbud

PureBallast 3-produktporteføljen blev udviklet til at imødekomme de specifikke behov i en række skibstyper og anvendelsesformål.

PureBallast Compact Flex

Ydeevne, der passer overalt

Alfa Laval PureBallast 3 Compact Flex er ideel til de fleste fartøjer, leveres som løse komponenter for at gøre installationen lettere, flows på 32-1000 m3/t.

PureBallast 3 Compact Flex er et yderst fleksibelt inline-system med et minimalt miljømæssigt fodaftryk. Behandlingstrinene er integreret i rørledningerne til ballastvandet som inline-komponenter. Ved hjælp af enkle plug-and-play kontakter reduceres tid og omkostninger til teknik og installation, hvilket gør det til den perfekte match til de fleste installationer.

Behandlingskomponenter

  • Filter
  • Reaktor

Supportkomponenter

De ekstra komponenter er støttesystemer, der kan placeres fleksibelt for at opnå et optimalt design.

  • Elkabinet
  • Kompakt enhed til rengøring på stedet (CIP)
  • LDC1/LDC2 til strømme over 300 m3/t

Der er et bredt udvalg af hjælpeudstyr tilgængeligt som støtte til integrationen i ethvert fartøj, herunder tilbageløbspumper, prøveudtagningspunkter, ventilpakker og fjernbetjeningspaneler.

PureBallast System.png

compact-system-white.jpg

Kompakte systemer, der imødekommer markedets behov

PureBallast 3 Compact er et brugsklart modul, der understøtter kompakt installation og strømme på 32-300 m3/t.

Medemonterede løsninger

Alfa Laval PureBallast 3 Compact kan leveres som et medemonteret modul, som gør det kompakt og let at installere på grund af det minimale antal rørledninger. Meden belaster miljøet mindst muligt og tilsluttes via enkle plug-and-play-kontakter. Til flows på 32-300 m3/t.

Alle komponenter er indbygget i meden, bortset fra et elkabinet med fleksibel placering. Dette kabinet er en kombination af lampedrevkabinettet og kontrolkabinettet i større systemer.

Følgende komponenter er indbygget i det medemonterede PureBallast 3 Compact-system:

  • Filter
  • Reaktor
  • Kompakt enhed til rengøring på stedet (CIP)
  • Elkabinettet placeres fleksibelt 30 m fra UV-reaktoren

Der er et bredt udvalg af hjælpeudstyr tilgængeligt som støtte til integrationen i ethvert fartøj, herunder tilbageløbspumper, prøveudtagningspunkter, ventilpakker og fjernbetjeningspaneler.

Ex-systemer

PureBallast 3 egner sig til fartøjer med store flows og Ex-design, konfigurationer med kapacitet til 250-3000 m3/t, og fartøjer med endnu større flows fordelt på flere systemer.

Forenklet Ex-design

PureBallast 3 er tilgængelig i en række Ex-konfigurationer, herunder Zone 1, IIC og T4-kompatibilitet. Ex-designs er forenklet i kraft af den fleksible placering af lampedrevkabinetterne, som kan placeres uden for den farlige zone og op til 150 m væk fra de reaktorer, de betjener.

Visse standardfunktioner er også relevante for Ex-systemer. F.eks. er reaktortemperatur- og niveausensorer forbundet via sikkerhedsrelæer, der omgår PLC'en, hvilket forhindrer, at deres signaler overses i det usandsynlige tilfælde af en PLC-fejl.

Ex system image.jpg


Driftssekvens

PureBallast 3 kører i baggrunden og i IMO-regulerede farvande med kun 50 % af den potentielle drivkraft i de fleste situationer. Systemet kan køres op til fuld effekt ved de sværeste driftsscenarier.

Ballasting.jpg

Ballastning

PureBallast 3 er et fuldt automatiseret system. Når det startes, gennemgår det en kort opstartssekvens.

Når ballastning begynder, passerer indgående ballastvand først gennem filtreringstrinnet. Dette fjerner alle større organismer og partikler, hvilket forbedrer kvaliteten af ​​vandet til behandling. Filtreringstrinnet er nyttigt ved drift i uklart kystvand og ferskvand.

Efter filtrering fortsætter vandet gennem reaktortrinnet, hvor det desinficeres ved hjælp af forbedret UV, inden det strømmer ind i ballastvandstankene.

Når først ballastningen er gennemført, rengøres reaktoren gennem en automatisk CIP-cyklus (rengøring på stedet). Denne cyklus bliver startet umiddelbart efter ballastningen og skal udføres inden for 30 timer. Både reaktor- og filterområderne fyldes med ferskvand inden nedlukning.

Dumpning af ballast

Dumpning af ballast gentager ballastprocessen uden behov for filtreringstrinnet (da vandet allerede er blevet filtreret). Det har den samme opstarts-, CIP- og lukningssekvens.

Gentagelse af reaktortrinnet eliminerer potentiel genvækst af mikroorganismer, der måtte have fundet sted under transit. Dette sikrer, at vandet desinficeres til de fastlagte grænser, før det tømmes på dumpningsstedet.

Deballasting.jpg

Environmental LegislationBanner1920x480

Overholdelse af kravene i alle farvande

.

Overholdelse

Der er solgt mere end 3.200 PureBallast-systemer indtil nu. Hundredvis af PureBallast-systemer er installeret som eftermonteringer på en række forskellige værfter.

PureBallast er valgt til en mangfoldighed af skibstyper: containerskibe, tankskibe, bulkskibe, offshore forsyningsfartøjer, marinefartøjer og meget mere.

Alfa Lavals PureBallast 3-tilbud gør det muligt at udnytte alle muligheder for at overholde lovgivningen fra IMO og den amerikanske kystvagt, samtidig med at den revideres til at være G8-klar.

IMO- og USCG-typegodkendelser

PureBallast 3 er typegodkendt af IMO til brug i ferskvand, brakvand og havvand. IMO-certificeret drift giver den mest omkostningseffektive anvendelse af systemets strømstyring og andre funktioner. Det er ideelt til de fleste fartøjer. PureBallast 3-systemer med USCG-typegodkendelse er tilgængelige for fartøjer, der har brug for at udlede ballast i amerikanske farvande. Disse systemer leveres i to forskellige versioner for at imødegå de specifikke fartøjers driftsbehov. USCG-certificerede standardsystemer tilbyder samme funktioner som IMO-certificerede systemer.

us coast1

Opgradering til USCG-typegodkendelse

PureBallast 3 giver dig fleksible muligheder, hvis du har brug for at skille dig af med ballast i amerikanske farvande. Fartøjer, der oprindeligt har installeret PureBallast 3 til brug i IMO-regulerede farvande, kan nemt opgradere til en version af systemet med typegodkendelse fra USCG. Et fartøj, der ikke rummer mulighed for USCG-typegodkendelse, vil være vanskeligt at sælge til enhver køber, som ønsker at operere på dette vigtige marked.

US coast2

Overholdelse i alle farvande

Jo flere farvande dit fartøj har adgang til, desto flere forretningsaktiviteter kan det indebære.

Overvej alle vandforhold

Mens havene og farvande med brakvand er fokus for de fleste skibsejere, er der behov for, at certificering af tre typer farvande gælder for mere end blot floder, Østersøen og de store søer. Mange havne, der betragtes som brakvand, er snarere ferskvand. PureBallast 3 kan behandle ferskvand uden salt eller kemisk dosering, hvilket gør, at adgang ikke er noget problem.

Vandet i nogle havne er tæt på frysepunktet eller har lav klarhed. Selvom UV-transmittansniveauerne i havnene normalt varierer fra 90 % til 60 %, kan de nogle gange blive lavere. PureBallast 3 håndterer flydende vand ved kolde temperaturer og kan køre med fuldt gennemløb, når UV-transmissionen er helt ned til 42 %.

Garanteret effektivitet

Jo mindre tid og energi, du bruger til behandling af ballastvand, desto mere har du til at drive forretning.

Hold din virksomhed i bevægelse

Evnen til at indtage eller udlede ballastvand på en effektiv måde er vigtig for dit fartøj. Imidlertid må mange UV-baserede behandlingssystemer reducere deres flow i havne med vand med lav klarhed.

Dette skyldes, at lav UV-transmission kan blive yderligere svækket ved ineffektiv rensning gennem UV-lamperne.

I modsætning til dette kan PureBallast 3 køre med fuldt gennemløb, hvor UV-transmittansen er helt nede på 42 %. Det forbliver effektivt ved hjælp af automatisk rengøring på stedet (CIP). Dette fjerner UV-svækkende aflejringer uden besvær for besætningen eller risiko for at ridse lamperne.

Når du sejler under de fleste forhold i IMO-regulerede farvande, kan PureBallast 3 køre med halvdelen af sin potentielle effekt, og kun køre med større effekt i de mest vanskelige farvande med lav klarhed.

Compliance Service Package

I takt med at tidsfristerne for valget af system til behandling af ballastvand nærmer sig, indser flere skibsejere de langsigtede konsekvenser af denne engangsinvestering. Udover valget af teknologi kommer leverandørens servicefunktioner i fokus.

Inden ballastvandsforskrifter trådte i kraft samlede diskussionen på markedet sig i vid udstrækning omkring forskellene på de tilgængelige behandlingsmetoder. I dag fokuserer en voksende del af markedet på forskellene på leverandørerne. I betragtning af at systemer til behandling af ballastvand skal overholde kravene gennem hele fartøjets levetid, spekulerer skibsejerne på leverandørens stabilitet og tekniske support på den lange bane, især når det gælder reservedeles tilgængelighed.

PureBallast Compliance Service Package

Denne årlige pakke indeholder alt, hvad du har brug for med henblik på at verificere, at dit system fungerer i henhold til typegodkendelse.

  • Fuld systemkontrol og -test
  • Kalibrering – sørg for, at alle sensorer og sendere formidler korrekte værdier til styresystemet.
  • Systemoptimering
  • Besætningsvejledning

Pålidelighed lige fra start

Nu hvor IMO-konventionen for håndtering af ballastvand (BWM – Ballast Water Management) er blevet ratificeret, vil kravet starte ud med den første skibsfornyelsesundersøgelse efter september 2019.

Hvis dit PureBallast-system har været inaktivt i 12 måneder eller mere, fungerer det muligvis ikke længere som forventet eller kan endda have udviklet fejl, der kan føre til skader ved opstart.

Vi anbefaler genidriftsættelse for at undgå bekostelige hændelser og sikre ydeevnen i henhold til typegodkendelse.

Omfang bestemt af status

Vi starter med en statuskontrol af dit PureBallast-system. Dette bestemmer omfanget og tidspunktet for genidriftsættelsesarbejdet, så vi kan forberede os på forhånd og have de nødvendige dele til rådighed.

Baseret på resultaterne af statuskontrollen udfører vi alle nødvendige korrektioner, justeringer, opdateringer eller optimeringer af softwareopdateringer.

Selvom der ikke bliver fundet nogen fejl, udfører vi efterfølgende en komplet systemtest for at verificere dit systems ydeevne. Og vi sørger for operatørtræning, mens vi er om bord for at sikre, at dit besætning er klar til at bruge systemet.

.
Legislation

Certifikater og godkendelser

Typegodkendelser

PureBallast 3 er typegodkendt af både IMO og den amerikanske kystvagt (USCG).

IMO-typegodkendelse

Alle generationer af PureBallast har IMO-typegodkendelse. PureBallast 3 er eksplicit certificeret til brug i alle vandtyper: ferskvand, brakvand og havvand.

Når man sammenligner IMO-typegodkendelsescertifikater for forskellige systemer til behandling af ballastvand, er det vigtigt at notere sig certificeringsdatoen. Certifikater udstedt før 2014 angiver ikke systembegrænsningerne.

USCG-typegodkendelse

USCG-typegodkendelsen for PureBallast blev udstedt i december 2016. Det giver PureBallast 3 mulighed for at udlade ballast i amerikanske farvande og certificerer eksplicit systemet til brug i alle vandtyper: ferskvand, brakvand og havvand. Typegodkendelsestesten blev udført ved brug af CMFDA/FDA-metoden (farvning) og samme hardware, strømforbrug og gennemløb som den IMO-godkendte version af systemet.

PureBallast 3 kan bruges i op til fem år fra fartøjets overholdelsesdato (enten oprindelige eller forlænget). PureBallast 3 er både et accepteret AMS- og USCG-typegodkendt system. Hvis AMS opfylder et fartøjs driftsbehov, mens typegodkendelsen ikke gør det (f.eks. 72 timers pausetid som begrænsning), kan AMS-godkendelsen bruges (dvs. systemet kan betjenes i IMO-tilstand).

Klassecertificeringer

Både standard- og Ex-versioner af PureBallast er certificeret af de største klassificeringsselskaber.

Typegodkendelsesattester efter klasse

    • American Bureau of Shipping (ABS)
    • Bureau Veritas (BV)
    • China Classification Society (CCS)
    • DNV-GL
    • Korean Register of Shipping (KR)
    • Lloyd's Register (LR)
    • Registro Italiano Navale (RINA)
    • Russian Maritime Register of Shipping (RMRS)
.

Kontakt os, når det handler om behandling af ballastvand

Få mere information eller et tilbud på dit specifikke fartøj.