Bloggen fra Kate Schrøder Jensen, specialist inden for juridiske forhold
”Her tager jeg hånd om forvirringen og rygterne om svovlbegrænsningen for brændstof, rengøring af udstødningsgasser, skrubberteknologi og meget mere. Emissionslovgivning er komplekse sager, men det vigtigste spørgsmål er helt enkelt: hvad betyder det for mig?"
Hør mere om Kates opfattelse af situationen i denne videointroduktion.
Kan du ikke finde et svar i de eksisterende indlæg? Stil dit eget spørgsmål nedenfor.
06-11-2019: Since 2015, China has slowly expanded what it calls the Chinese Domestic ECAs, where ECA is short for Emission Control Area. These ECAs should not be confused with the ECAs defined by IMO.
Når man beskriver skrubberslam som materiale, bliver det tydeligt, at skrubberslam findes i mange viskositeter afhængigt af det rengøringsudstyr, der er installeret om bord. Størstedelen af alle skibsejere foretrækker at kunne pumpe slammet fra skibet og ind til land. Det andet alternativ er at køre eller løfte det fra skibet.
Som du kan læse i introduktionen til denne blog, er jeg specialist i juridiske forhold hos Alfa Laval. Men det er bare en jobbeskrivelse.
Den globale svovludledningsbegrænsning i 2020 venter lige rundt om hjørnet. I forskellige andre hjørner hører jeg en masse debat: Hvordan er det overhovedet muligt at håndhæve denne bestemmelse?
Fra et Alfa Laval-synspunkt er skrubberslam affald, der indsamles under skrubberdrift i et lukket kredsløb. For andre leverandører kan det også være et stof, der indsamles i en løsning med åbent kredsløb. Men dette indlæg er skrevet fra vores synsvinkel på verden.
Der er masser at debattere i forbindelse med emissioner og overholdelse af lovkrav. Har du et spørgsmål, der kræver svar fra en specialist? Stil dit spørgsmål her.