“You have the savings in the system itself, plus OPEX savings,” says Vikas Laul of VSL Marine Technology, the first company to engineer with the 1500 m3/h PureBallast 3 reactor. “And you have savings in installation, piping and associated electrical components.”
From 28 October 2020, more stringent IMO rules will apply for type approving ballast water treatment systems. In short, the vast majority of ports will be off limits to any system installed without meeting them. Get the facts and learn why Alfa Laval PureBallast 3 is ready.
Alfa Laval PureBallast 3 has received an updated type approval from the U.S. Coast Guard (USCG). The new certificate makes it possible for vessels to deballast in United States waters with a holding time of just 2.5 hours – which is only needed when crossing between Captain of the Port Zones.
WALLENIUS SOL is establishing an open cargo liner service for industries around the northern Baltic Sea. The company’s unique new LNG-fuelled Mega RoRo vessels – which will have ice class 1A Super – will use PureBallast 3 for ballast water treatment. In time, so will the rest of the fleet.
Kuwait Oil Tanker Company (KOTC) er en af mange skibsejere, der vælger UV-behandling af ballastvand frem for elektroklorering ved stort gennemløb af ballastvand. Alfa Laval PureBallast 3 vil blive installeret på skibe i hele KOTC-flåden, herunder VLCC'er med gennemløb på 6000 m3/t hver.
Alfa Laval og PureBallast er hele tiden gået foran og optræder i dag som det mest veletablerede valg inden for behandling af ballastvand.
Alfa Laval har arbejdet med behandling af ballastvand i mere end et årti. Udover at udvikle behandlingsteknologi har vi leveret biologiske og tekniske kompetencer på nøglepaneler, hvis rolle er at udvikle standarder og uddanne markedet.
PureBallast, som blev udviklet i samarbejde med Wallenius Water, er et modent system, der længe har været i front inden for ballastvandbehandling. Det oprindelige system, der blev lanceret i 2006, var den allerførste kommercielt tilgængelige behandlingsopløsning.
Mere end 3 200 PureBallast-systemer er solgt til dato, hvoraf hundreder allerede er leveret og taget i brug. Hundredvis af PureBallast-systemer er blevet installeret som eftermonteringer, og installationer er blevet udført på mange forskellige skibsværfter i hele verden.
Lige så vigtigt er PureBallast blevet valgt til en række forskellige fartøjstyper : containerskibe, tankskibe, bulkskibe, offshore forsyningsfartøjer, flådeskibe og meget mere.
Alfa Laval har modtaget PureBallast-ordrer for en bred vifte af fartøjstyper fra skibsejere, der driver forretning over hele verden.
Alfa Laval er et stærkt selskab med en stor dedikation for marine erhvervskunder og deres behov – inden for behandling af ballastvand og andre marine forhold.
Alfa Laval er ingen nybegynder inden for den marine industri, men snarere en af verdens førende leverandører med hundrede års erfaring med det marine erhverv. PureBallast 3 blev specialudviklet efter kravene i det marine erhverv med fokus på de marine kunders behov.
Vores arbejde inden for behandling af ballastvand indgår i en større indsats. Alfa Laval arbejder målrettet på at opfylde lovkrav med anvendelige, bæredygtige løsninger, der fungerer ubemærket ombord.
Alfa Laval er til stede fra start til slut. Rådgivning, dokumentation, designassistance og grundig support ved nye installationer, eftermonteringer og idriftsættelse er en markant del af vores udbud inden for behandling af ballastvand.
Således er der hele tiden adgang til reservedele, tjenester og ekspertise.
Alfa Laval-serviceeksperter sætter oppetid, optimering og tilgængelighed i fokus. Vores serviceorganisation er tilgængelig døgnet rundt og kombinerer lokal tilstedeværelse i havne over hele verden med en bred base af global erfaring. Gennem PureBallasts præstationsaftaler og andre tjenester øger vores eksperter ydeevnen og sikrer omkostningseffektiv ro i sindet.
Alfa Laval PureBallast 3 er typegodkendt af IMO i henhold til de reviderede G8-retningslinjer og af US Coast Guard (USCG).
Alle generationer af Alfa Laval PureBallast, nuværende og tidligere, har en IMO-typegodkendelse. Alfa Laval PureBallast 3 er den første løsning, der skal typegodkendes i henhold til de reviderede G8-retningslinjer fra 2016, hvilket er nødvendigt for ethvert system, der skal installeres efter 28. oktober 2020. For PureBallast-systemer, der er installeret før 28. oktober 2020, forbliver de tidligere typegodkendelser gyldige, og der kræves ingen opgradering.
Alfa Laval PureBallast 3 er eksplicit certificeret til brug i alle vandtyper: fersk, brak og hav.
USCG-typegodkendelsen for PureBallast blev udstedt i december 2016. Det giver PureBallast 3 mulighed for at udlede ballast i de amerikanske farvande og certificerer udtrykkeligt systemet til brug i alle vandtyper: fersk, brak og hav. Typegodkendelsestesten blev udført ved brug af CMFDA/FDA-metoden (farvning) og samme hardware, strømforbrug og gennemløb som den IMO-godkendte version af systemet.
PureBallast 3 kan bruges op til fem år fra fartøjets overholdelsesdato (enten original eller udvidet). PureBallast 3 er både et AMS- og USCG-typegodkendt system. Hvis AMS opfylder et fartøjs driftsbehov, mens typegodkendelsen ikke gør det (f.eks. 72 timers pausetid som begrænsning), kan AMS-godkendelsen bruges (dvs. systemet kan betjenes i IMO-tilstand)
* PureBallast 3 Compact Flex er den nyeste tilføjelse til produktporteføljen og gennemgår i øjeblikket TA-processen for både IMO og USCG.
Både standard- og Ex-versioner af PureBallast er blevet certificeret af de overordnede klassificeringsselskaber.