Vingård i Argentina finder en bæredygtig løsning på driftsmæssige udfordringer med remote support og overvågning
I en verden af vinfremstilling er hvert trin i produktionsprocessen afgørende for at sikre kvaliteten og konsistensen af det endelige produkt. For en vingård i Argentina stod deres dekantercentrifuge, en nøglekomponent i produktionslinjen, over for en irriterende udfordring under opstart. I den afgørende fase opstod der vibrationer, der udløste alarmer og hindrede centrifugens funktion.
DATO 2024-10-16Heldigvis havde vingården erhvervet tilbuddet om Alfa Lavals remote support og overvågning, som muliggjorde en effektiv og bæredygtig reaktion på udfordringen, da en teknisk ekspert fra Alfa Laval var i stand til hurtigt at få adgang til og analysere de vigtigste ydeevnedata og alarmer for at løse problemet .
Alfa Lavals remote support og overvågningsservice er baseret på IoT (Internet of Things), som sikrer teknisk ekspertise i forbindelse med remote overvågning og -analyse af dekanterens ydeevne.
Det første skridt i at løse problemerne var en grundig fejlfindingsproces, og den tekniske ekspert fik adgang til vingårdens dekanterdata gennem Alfa Laval IoT-platformen. Ved at analysere nøgletrends for de syv dage forud for vibrationsalarmhændelsen var eksperten i stand til at lokalisere den underliggende årsag til problemet.
De overdrevne vibrationer viste sig at være forårsaget af standsning af dekanteren uden at fuldføre en ordentlig skyllesekvens. Dette resulterede i en klar og tydelig anbefaling fra Alfa Lavals ekspert om at rengøre dekantertrumma ved at skylle den ved både høj og lav hastighed. Bevæbnet med denne viden implementerede vingården den anbefalede rengøringsprocedure.
Resultaterne var bemærkelsesværdige. Efter at have rengjort dekantertrumma som anbefalet kunne man på vingården glæde sig over problemfri opstart. Remote support og -overvågning viste sig med andre ord at være en både nem og hurtig løsning på de konkrete udfordringer – en løsning, som vel at mærke også indebar yderligere fordele.
Ved at undgå behovet for et besøg på stedet fra en feltservicetekniker sparede vingården både tid og penge. Remote support til teknisk ekspertise leveret af Alfa Laval minimerede produktionsnedetid og muliggjorde hurtigere genstart. Dette førte til øget samlet oppetid, hvilket sikrede en næsten kontinuerlig produktionsproces uden tab af produkter eller spild af råmaterialer.
Den effektive brug af remote support og -overvågning medførte således en effektivisering af driften på vingården og understregede samtidig, at man var parat til at udnytte de teknologiske fremskridt inden for branchen. Derudover fremhæver den den transformerende kraft ved remote overvågning og -analyse, som kan udnyttes til at overvinde driftsmæssige udfordringer og optimere produktionsprocesser.
Via denne løsning blev der opnået en imponerende besparelse på 291 kg CO2 pr. person på vingården, hvilket vidner om et udpræget fokus på bæredygtighed og reduktion af den samlede kuldioxidudledning.
Via Alfa Lavals Connected Services-løsning kan der således banes vej for en mere bæredygtig og miljøvenlig fremtid – ikke bare på vingårde, men også inden for andre brancher.
Fordele ved Alfa Lavals remote support og -overvågning
- Overvåg de vigtigste driftsparametre for din dekanter i realtid, og få driftsrelaterede alarmer og nem adgang til Alfa Lavals ekspertise inden for fejlfinding
- Data indsamles og opbevares på Alfa Laval Internet of Things (ALIOT) platform 24/7, hvor Alfa Lavals serviceeksperter kan få adgang til den historiske log over hændelser for at vurdere og komme med anbefalinger
- Anvisninger vedrørende fejlfinding og service gives via remote support, hvilket reducerer ekspeditionstiden og sikrer omkostningsbesparelser og større bæredygtighed, i og med at der ikke er behov for at få besøg af en servicetekniker på stedet
- Det er en smart, enkel og effektiv metode til understøttelse af oppetiden og produktiviteten for din dekanter
Fremhævede teknologier
CO2-reduktion
291 kg CO2-besparelse pr. person