Alfa Laval optimerer driften på et kommunalt spildevandsanlæg i Colombia via remote upport og -overvågning

Takket være Alfa Lavals løsning med fjernsupport og -overvågning er det lykkedes at optimere driften på et kommunalt spildevandsanlæg i Colombia og samtidig reducere omkostningerne. Kommunale spildevandsrensningsanlæg spiller en væsentlig rolle i at opretholde renlighed og miljømæssig bæredygtighed i byer. Men som ethvert komplekst system står disse anlæg ofte over for udfordringer, der kan påvirke deres effektivitet og produktivitet.

DATO 2024-10-16
Alfa Laval enhances municipal wastewater operations in Colombia through Remote Support and Monitoring

Alarmeret over de potentielle driftsmæssige konsekvenser søgte et kommunalt spildevandsanlæg i Colombia en løsning, der kunne sikre den fortsatte drift af deres spildevandsbehandlingsprocesser og samtidig minimere behovet for indgreb på stedet. Valget faldt på Alfa Lavals løsning med fjernsupport og -overvågning, hvorved man både fik løst de aktuelle udfordringer med en dekantercentrifuge og opnåede en række andre fordele.

Der var blevet udløst alarmer vedrørende den dekanter, der blev anvendt på anlægget, og i bestræbelserne på at løse problemet gjorde Alfa Lavals tekniske eksperter brug af deres store ekspertise ved at analysere alarmdataene via Alfa Lavals portal, hvorefter kunden og salgsrepræsentanten omgående blev informeret om den aktuelle situation. 

Via denne analyse fandt man frem til, at hovedårsagen til alarmerne var et næsten fladt CPU-batteri. Dette tilsyneladende lille problem kunne potentielt set føre til sletning af parametre, hvilket ville betyde, at de skulle genindlæses af en servicetekniker på stedet. Ved at opdage dette problem tidligt var Alfa Lavals eksperter i stand til at anbefale at udskifte batteriet omgående, hvilket forhindrede yderligere komplikationer og afbrydelser i produktionen. 

Ved at udnytte de muligheder, som Alfa Lavals løsning med fjernsupport og -overvågning giver, opnåede kunden en lang række fordele:

  • Proaktiv kontakt: Kunden nød den ro i sindet, der kom fra proaktiv kommunikation med Alfa Lavals tekniske ekspert. I stedet for at blive overrumplet af potentielle problemer, blev kunden underrettet på forhånd, hvilket gav dem mulighed for at træffe proaktive foranstaltninger for at opretholde driftseffektiviteten. 
  • Tids- og omkostningsbesparelser: Takket være Alfa Lavals løsning med remote support og overvågningsservices var der ikke behov for at få besøg af en servicetekniker på stedet, hvilket typisk beløber sig til udgifter i nærheden af 700 euro. Dette sparede ikke kun kunden værdifuld tid, men reducerede også omkostninger forbundet med unødvendige rejser og support på stedet. Fejlfinding og problemløsning blev klaret hurtigt og effektivt via fjernsupport med minimal nedetid til følge. 
  • Effektiv produktion uden afbrydelser: Den omgående udskiftning af det flade CPU-batteri sikrede, at kunden undgik afbrydelser af produktionen, og at man ikke risikerede produkttab eller spild af råmateriale. Denne kontinuerlige drift og forbedrede effektivitet bidrog til den samlede succes for spildevandsbehandlingsprocessen.

Ud over at øge driftseffektiviteten og produktiviteten hjalp Alfa Lavals fjernsupport- og overvågningsløsning også kunden i deres rejse mod miljømæssig bæredygtighed. I kraft af produktionsoptimeringen og det reducerede behov for assistance fra servicepersonale på stedet blev kundens CO2-udledning nemlig mindsket med cirka 8 kg.

Ved at kombinere teknisk ekspertise med proaktiv overvågning gav Alfa Laval kunden mulighed for at overvinde udfordringer, optimere produktionen og forbedre deres overordnede drift. Efterhånden som flere organisationer søger innovative løsninger til at fremme effektivitet og bæredygtighed, står Alfa Laval klar til at levere effektive og skræddersyede løsninger, der opfylder deres behov.