Alfa Laval - References

Intet valg for behandling af ballastvand er mere sikkert

Alfa Laval har betjent det marine erhvervsliv i et århundrede og har været involveret i behandling af ballastvand siden det blev introduceret. Alfa Laval PureBallast 3 er et pålideligt valg, ikke kun i sig selv, men også med hensyn til den globale organisation bag systemet.

Problemfri behandling af ballastvand med Alfa Laval PureBallast 3

Selvom Dowa Line har hovedkvarter i Japan, har virksomheden været aktiv i de amerikanske farvande i over 35 år. Virksomheden er ikke kun en af ​​de førende japanske fragtoperatører på de amerikanske markeder, men også en af foregangsmændene inden for behandling af ballastvand med stor erfaring med brugen af Alfa Laval PureBallast 3

Siden 1981 har Dowa Line udviklet fragtskibservice på kontrakt i hele Nord-, Central- og Sydamerika, herunder Caribien. Virksomhedens skibe transporterer korn, gødning, bauxit og sukker, sammen med en bred vifte af andre bulkvarer.

Når det kommer til miljøoverholdelse, er Dowa Line komfortable med at være i spidsen. Dette kan ses i behandling af ballastvand, hvor firmaet har en usædvanlig stærk base af praktisk erfaring.

Læs hele historien

KOTC chooses Alfa Laval PureBallast 3 for ballast water treatment throughout its fleet – including VLCCs

Kuwait Oil Tanker Company (KOTC) is one of many ship owners choosing UV ballast water treatment over electrochlorination for large ballast water flows. Alfa Laval PureBallast 3 will be installed on vessels throughout the KOTC fleet, including VLCCs with flows of 6000 m3/h each.

Founded in 1957, KOTC has a present fleet capacity of around 2.4 million barrels – roughly the equivalent of Kuwait’s daily oil production. Of the 28 vessels KOTC owns, 12 are VLCCs with a deadweight of over 300,000 tonnes. These massive tankers will now be retrofitted with Alfa Laval PureBallast 3, which will also be the choice for VLCC newbuilds and the smaller vessels under KOTC ownership.

“PureBallast 3 is the right equipment to have on bigger ships like VLCCs,” says Jamil Al-Ali, Manager Fleet Engineering Group at KOTC. “Alfa Laval has a tried, tested and proven system for supporting that huge capacity of ballast water without delays to the cargo operations.”

Read their story